قاطی پاتی

تکنولوژی پرواز بین سیاره با قدمتی 7000 ساله در هند! • قاطی پاتی

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷

تکنولوژی پرواز بین سیاره با قدمتی ۷۰۰۰ ساله در هند!

دسته بندی : پیامک و عکس تاریخ : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

تکنولوژی پرواز بین سیاره با قدمتی ۷۰۰۰ ساله در هند!

برادران رایت مخترع تکنولوژی پرواز نبودند؛ کشف اسناد باســـــتانی در هند، از وجود تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای در ۷۰۰۰ سال قبل رویداد می‌دهد!
در کتب درسی خوانده‌ایم که برادران رایت (Writgh Brothers) مخترع نخستین هواپیمای کنترل انجام گرفته در جهان بوده‌اند. اما اخیرا کتاب جدیدی در هند منتشر انجام گرفته که قدمت تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای را به زمانی در حدود ۷۰۰۰ سال قبل بر می‌گرداند! در این کتاب آمده که آقامان هند باســـــتان، هزاران سال قبل توانسته‌اند به یک تکنولوژی فوق‌العاده از سیستم پرواز دست یابند؛ این تکنولوژی هیچ شباهتی به سفرهای بین قاره‌ای امروزی ندارد!
در واقع، این متن باســـــتانی نشان می‌دهد که برادران رایت مفهوم نخستیه خود از سیستم پرواز را با الهام‌گیری از این ایده باســـــتانی به اجرا درآورده‌اند. این کتاب، مجموعه‌ای از متون باســـــتانی و شگفت انگیز آقامان هند را در خود جای داده که اخیرا توسط دو نویسنده مختلف در دانشگاه بمبئی (University of Mumbai) منتشر انجام گرفته اســـــت.
در مرکز این ابداع باســـــتانی، یکی از حکیمان جهان قدیم هند با نام Maharshi Bharadwaja بود. وی به سطوح قابل توجهی از علوم دست یافته بود و قدرت شگرفتی در زمینه مدیتیشن داشت. او یکی از نوابغ عصر خود بود و بر اساس یافته‌های اخیر، نخستین ایده تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای به همین حکیم باســـــتانی از کشور هند تعلق داشته اســـــت.
باورها بر این اســـــت که او سیستم پرواز خود را با ۵۰۰ دستورالعمل مختلف تشریح انجامه و جزئیات زیادی را پیرامون این اختراع به تصویر کشیده اســـــت. Maharshi Bharadwaja هزاران سال قبل بر روی زمین می‌زیسته و از دستاوردهای عمر گران‌مایه او می‌توان به ارائه ایده نخستیه تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای و همچنین تعداد دیگری از انواع اختراعات اشاره انجام.
در نسخه فعلی این کتاب، تنها ۱۰۰ الی ۱۲۰ دستورالعمل کلی ساخت این هواپیما تشریح انجام گرفته اســـــت. کارشناسان بر این باورند که بخش بزرگی از این سندها، در طول جنگ‌های تاریخی به سرقت برده انجام گرفته و برخی از ابزارآلات امروزی که در زمین با آن سر و کار داریم، با اســـــتفاده از همین دستورالعمل‌ها ابداع انجام گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که این گزارشات، متعلق به نوشته‌هایی تحت عنوان «علم هواپیما» (Vaimānika Śāstra) باانجام گرفت. این مجموعه، شامل متونی از قرن بیستم میلادی به زبان سانسکریت (Sanskrit) اســـــت که به کلمه‌ای تحت عنوان «ویمانا» (Vimānas) اشاره می‌کند. ویمانا کلمه‌ای سانسکریت به معنی معبد، کاخ و ماشین‌های پرنده اســـــت که در نوشته‌های حماسی سانسکریت از آنها نام برده انجام گرفته اســـــت. این تجهیزات، شامل وسایل آیرودینامیکی پیشرفته‌ای بودند که به موشک‌های مدرن امروزی شباهت داشت. این متون، برای نخستین بار در سال ۱۹۵۲ کشف و منتشر انجام گرفت که در آن، جزئیات عجیبی از این تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای تشریح انجام گرفته اســـــت. به عنوان مثال، نیروی محرکه ماشین پرنده ویمانا ، «موتورهای گردابی عطارد» (Mercury Vortex Engines) نام داشت که این مفهوم، شباهت زیادی به نیروی محرکه الکتریکی دارد.

نویسدنگان این کتاب می‌گویند که این ماشین پرنده، توانایی پرواز به سایر کشورها، قاره‌ها و یا حتی سیارات را هم دارا بوده اســـــت! اگر چنین موضوعی صحت داشته باانجام گرفت، احتمالا تکنولوژی پرواز در عهد باســـــتان، زیاد پیشرفته‌تر از دنیای امروز بوده و به علت وقوع رویدادهای مختلف تاریخی، امروز دیگر هیچ اثری از آنان نیست. متاسفانه بخش وسیعی از دستاوردها و ابزارآلات دوران باســـــتان، نه تنها به کلی از بین رفته، بلکه اسناد تاریخی مربوط به آن‌ها نیز از کتب حذف انجام گرفته‌اند.
در طول سال‌های اخیر، مطالعات زیادی بر روی این دسته از اشیای پرنده باســـــتانی شده و هریک از آنان، نتایج منحصر به فرد خود را داشته‌اند. به عنوان نمونه، در سال ۱۹۷۴ مطالعه‌ای در موسسه علمی هند منتشر انجام گرفت که امکان‌پذیری این وسیله پرنده در عهد باســـــتان را زیر سوال می‌برد.
اما با وجود چنین ادعایی، باز هم گروهی از محققان بر ایده قبلی خود پافشاری می‌کنند. این دسته از کارشناسان معتقدند که تجهیزات پرواز فعلی، با الهام‌گیری از این طرح‌های ابتدایی به واقعیت پیوسته‌اند. زیادی از محققان و نظریه‌پردازان فضانوردان باســـــتانی، با جستجو در اسناد برجای مانده از تمدن‌های قدیمی، سعی دارند که ریشه تکنولوژی‌های امروزی را در آن‌ها جستجو کنند.
یکی از خلبان‌های هندی با نام کاپیتان آناند جی. بوداز (Anand J Bodas) در این باره می‌گوید:
علم دنیای مدرن، غیرتخیلی اســـــت! امروزه زیادی از نوشته‌ها و اسناد موجود در افسانه‌های اساطیری را نادیده گرفته می‌شود. این در حالی‌ست که این تکنولوژی در صورت حقیقی بودن، می‌تواند دیدگاه ما را به کلی نسبت به تکنولوژی پرواز و سفر بین سیاره ای تغییر دهد. این ماشین پرنده باســـــتانی، قادر بود از کشوری به کشور دیگر، قاره‌ای به قاره دیگر و یا از سیاره‌ای به سیاره دیگر حرکت کند!
هواپیماهای آن زمان، بر اساس اسناد موجود زیادی بزرگ‌تر از نمونه‌های فعلی بوده‌اند. همچنین، حرکت این دسته از ماشین‌های پرنده، به سمت رو به رو خلاصه نمی‌انجام گرفت و خلبان می‌توانست هواپیما را به هر جهتی حرکت دهد.